بفرمان

تجهیزات مورد نیاز برای سفر در زمستان

فهرست

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سفر های سیاحتی یا تفریحی و کاری مربوط به فصل خاصی نیست و ممکن است در هر فصلی از سال برای انجام کارهای شخصی خود مجبور به سفر از شهری به شهر دیگر باشیم. همچنین حتی برای تماشای مناظر بی نظیر و بکر کشورمان در هر فصلی از سال دل به جاده بزنیم تا لذت تماشای طبیعت چشم نواز میهن عزیزمان را تجربه کنیم. مسافرت در هر فصلی نیاز به برخی تجهیزات دارد تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوان از آن استفاده کرد.

تماشای مناظر زمستانی و سفید پوش طبیعت این مرز و بوم از جمله جاذبه های بی بدیل کشورمان است که وسوسه تماشای آن در ذهن اکثر مردم وجود دارد. با وجود لذت بسیار زیادی که مسافرت در زمستان  و دیدن مناطق سفید پوش حاصل از بارش برف به همراه دارد، اما رعایت نکردن برخی نکات می تواند باعث ایجاد خطر و ثبت خاطره ای بد در ذهن مسافر گردد. بنابراین قبل از آغاز سفر باید بدانیم چه وسایلی را باید به همراه داشته باشیم و رعایت چه نکاتی ضروری است تا با انجام آن ها یک مسافرت ایمن و کم خطر را تجربه کنیم.

در صورتی که قصد سفر با خودرو شخصی خود را داریم و یا با استفاده از خودرو های اجاره ای موجود در سامانه های اجاره خودرو میخواهیم سفر نماییم، باید حتما از وجود برخی اقلام در ماشین مطمئن باشیم. در حقیقت قبل از آغاز سفر آن ها را چک نماییم. از جمله مهم ترین تجهیزات ضروری می توان موارد زیر را نام برد:

  • شارژر موبایل و پاور بانک

شارژر موبایل از وسایل ضروری سفر است که حتما باید در مسافرت ها به همراه داشته باشیم. البته ذکر این نکته ضروری است که قبل از شروع سفر باید تلفن همراه خود را به طور کامل شارژ کرده باشیم تا در صورت وقوع هر گونه مشکل و نیاز به بهره گیری از کمک دیگران بتوانیم با دوستان خود و شماره های ضروری تماس برقرار کنیم. شارژر مخصوص ماشین و همچنین پاور بانک نیز از وسایلی است که وجود آن در مسافرت ها ضروری است.

پاوربانم مسافرتی

  • عینک آفتابی

عینک آفتابی از جمله اقلام ضروری به هنگام مسافرت است. در فصول گرم برای جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به چشم انسان و محدود کردن دید راننده استفاده از عینک آفتابی ضروری است. در فصول سرد و به هنگام رانندگی در جاده های برفی با توجه به انعکاس نور خورشید از روی سطوح برفی به چشم انسان و کاهش دید افراد بهره گیری از عینک آفتابی بسیار حائز اهمیت است.

عینک آفتابی در سفر

  • چراغ قوه

چراغ قوه نیز از وسایلی است که حتما در ماشین خود باید داشته باشیم اما در سفر های زمستانی با توجه به طولانی تر بودن شب ها و تاریکی بیشتر لزوم وجود چراغ قوه بیشتر به چشم می آید. به ویژه در جاده های مه آلود با توجه به کاهش دید راننده می توان با استفاده از یک چراغ قوه پر نور در شرایط سخت به خوبی اوضاع را کنترل نمود.

 

  •  جعبه کمک های اولیه

از جمله اقلام مورد نیاز در سفر ها جعبه کمک های اولیه است. چسب زخم، بانداژ، گاز استریل، مواد ضدعفونی کننده، برخی مسکن ها و آنتی بیوتیک ها و … از جمله مهم ترین اقلام جعبه ها کمک های اولیه هستند. البته ذکر این نکته ضروری است که قبل از هر سفر حتما باید به تاریخ انقضای این اقلام توجه کرد تا در صورت گذشتن تاریخ انقضا، آن ها را دور ریخته و با اقلام جدید جایگزین گردد. 

  • مایع شیشه شور و ضد یخ مناسب

فصول پاییز و زمستان معمولا با بارش های باران و برف همراه است و نیاز به استفاده از برف پاک کن و مایع شیشه شور داخل ماشین است. با توجه به این که اکثر افراد در داخل جا مایع شیشه شور ماشین فقط آب می ریزند، لذا در صورت نیاز به استفاده در فصول سرد ممکن است آب بر روی شیشه یخ بزند و باعث ایجاد مشکل در دید راننده شود. بنابراین قبل از شروع سفر در نیمه دوم سال حتما در داخل ظرف آب شیشه کمی ضد یخ هم بریزید تا از یخ زدن شیشه ماشین جلوگیری کنید.

نکته دیگر این که در آغاز فصل های سرد سال حتما باید در داخل رادیاتور ماشین هم ضد یخ بریزید تا از یخ زدن ماشین و بروز آسیب به موتور ماشین جلوگیری کنید. در مجموع به همراه داشتن ظرف های کوچک ضد یخ و شیشه شور در مسافرت ها یک احتیاط ضروری است.

  • لاستیک زاپاس سالم

به همراه داشتن لاستیک زاپاس مناسب چه در سفرهای درون شهری و چه برون شهری بسیار مهم و ضروری است. چرا که پنچری لاستیک از موارد اجتناب ناپذیر است. همچنین در صورت وقوع پنچری حتما باید لاستیک زاپاس سالم و دارای میزان باد کافی همچنین جک و جعبه ابزار ماشین به همراه داشته باشید تا در مواقع لازم جایگزین لاستیک پنچر شده گردد. نکته مهم دیگر این است که حتما یکی از افراد سر نشین باید طریقه استفاده از جک و جایگزین نمودن لاستیک ها را بلد باشد. علاوه بر این، برای افرادی که در فصول سرد سال و در مناطق برفی مدام در حال سفر هستند، استفاده از لاستیک های مخصوص برف و مناسب زمستانی بسیار ضروری است. چون این لاستیک ها با افزایش میزان اصطکاک خودرو بر روی سطوح یخ زده، از لیز خوردن و انحراف خودرو جلوگیری می کنند.

  • بیلچه های کاربردی

امروزه بیل هایی با کاربردها و قابلیت های متفاوت  و در سایز های کوچک تولید شده است که در مسافرت ها بسیار کاربردی هستند. از آن ها هم به عنوان تیشه و هم به عنوان بیل می توان استفاده کرد. در مواقعی که ماشین در برف و یخ گیر می کند استفاده از این نمونه بیلچه ها بسیار کارگشا خواهد بود.

  • کابل های رابط

باتری های ماشین در فصول سرد بسیار مستعد خالی شدن هستند و هوای سرد باعث دشارژ شدن باتری ها می شود. بنابراین همراه داشتن کابل های رابط با توجه به این که حجم زیادی اشغال نمی کنند، ضروری است. تا بتوان در صورت بروز مشکل، باتری ماشین خود را به باتری ماشین دیگری وصل و به اصطلاح سر به سر کرد و شارژ نمود.

  • زنجیر چرخ

یکی از اقدامات ضروری قبل از سفر در فصل زمستان چک کردن وضعیت آب و هوا است. در صورتی که در هوای برفی قصد سفر دارید، و از برف گیر بودن جاده مطلع هستید؛ همراه داشتن زنجیر چرخ نیز بسیار ضروری و مهم است. زنجیر چرخ با افزایش اصطکاک هم جلوی لیز خوردن خودرو را می گیرد، و هم با فرو رفتن درون برف، مسیر را برای حرکت خودرو هموار و باز می نماید. نکته مهم در مورد زنجیر چرخ این است که سرعت مجاز هنگام استفاده از ان در جاده، ۳۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این، قبل از سفر حتما باید نحوه بستن زنجیر چرخ را یاد بگیرید.

  • کیسه نمک یا شن

فصول سرد در مناطق کوهستانی و مرتفع همواره با بارش برف همراه است؛ لذا بهتر است که در صورت نیاز به سفر ضروری در این فصل یک کیسه کوچک شن یا نمک در خودرو داشته باشیم تا در صورت گیر کردن در برف و یخ با پاشیدن آن در اطراف و جلوی چرخ های خودرو مسیر را برای حرکت و خروج از برف و یخ هموار نماییم.

  • چراغ احتیاط 

اگر در هوای برفی در حال سفر و رانندگی هستید و به هر دلیلی قصد پارک نمودن ماشین در کنار جاده را دارید، با توجه به محدود بودن دید خودروهای دیگر، نیاز به وسیله ای برای هشدار دادن به ماشین های دیگر است. چراغ های رفلکتوری و چشمک زن در این مواقع بسیار کاربردی هستند. چرا که با استفاده از آن ها می توان در فضای بارانی  و برفی و مه آلود همچنین در تاریکی شب حضور خود را در کنار جاده برای پیشگیری از وقوع هر گونه برخورد و تصادفی اعلام نمایید.

اقلام جانبی مورد نیاز برای سفر 

موارد بالا از جمله مهم ترین اقلام مورد نیاز به هنگام مسافرت هستند که وجود آنها در خودرو ضروری است. اما وسایل دیگری هم هست که به ویژه در سفرهای زمستانی خیلی به کار می آیند. از جمله آب و مواد غذایی فاسد نشدنی والبسه و دستکش و پتوی گرم که در صورت گرفتار آمدن در برف و کولاک و در نتیجه توقف چند ساعته خودرو در برف و بوران به شدت مورد نیاز است. زیرا در این هنگام تنها پناهگاه افراد، خودرو است و باید با استفاده از البسه و پتو و دستکش گرم به هر نحوی خود را گرم نگه داشت. همچنین با توجه به این که ممکن است توقف خودرو چند ساعت تا چند روز طول بکشد، لذا باید به میزان کافی هم آب و مواد غذایی به همراه داشته باشید تا از این مهلکه جان سالم به در ببرید. همراه داشتن جعبه ابزار کامل و همچنین زنجیر یا طناب هم از جمله مواردی است که در تمامی سفرها باید در خودرو باشد تا در صورت خرابی ماشین و برای بکسل کردن بتوان از آن استفاده کرد.

 

جمع بندی

برای تجربه یک سفر لذت بخش همراه داشتن وسایل ضروری ان فصل، مهم و لازم است. اگر  قصد سفر در فصول سرد سال را دارید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این مقاله مهم ترین وسایل ضروری برای سفر کردن در فصل زمستان معرفی شد. با به همراه داشتن این وسایل می توانید سفری ایمن و راحت را تجربه کنید. 

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو