بفرمان

چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر

چک لیست خودرو قبل از سفر

فهرست

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 مسافرت یکی از مواردی است که اکثر افراد به آن علاقه داشته و دوست دارند در زمان مناسب سفر کنند. اگرچه وسایل نقلیه مختلفی برای سفر کردن وجود دارد اما استفاده از خودروی شخصی به دلیل اینکه مدیریت آن کاملا تحت کنترل شما می باشد، تجربه متفاوت و دلنشینی را برایتان رقم خواهد زد.  برای اینکه سفر خوبی داشته باشید باید پیش از سفر خودروی خود را چک کنید. بدین شکل ایمنی سفر افزایش یافته و ایجاد حوادث و آسیب ها به حداقل می رسد. در ادامه چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر را بررسی می کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

چرا باید قبل از سفر خودرو را بررسی کرد؟

فرقی ندارد که در چه ماهی از سال قصد سفر دارید زیرا در هر زمانی که بخواهید به مسافرت بروید باید خودروی خود را بررسی نمایید. بررسی خودرو سبب می شود که شما از آسیب ها، مشکلات و عیوب کوچک و بزرگ خودرو مطلع شوید. بدین شکل قبل از سفر در صدد رفع این مشکلات برآمده و سفری امن و مطمئن خواهید داشت.

گاهی اوقات ممکن است که خودرو یک مشکل جزئی داشته باشد. با تشخیص به موقع این مشکل می توان آن را به سرعت رفع نمود و هزینه های کمتری را متحمل شد. البته اگر برای سفر خود از اجاره خودرو استفاده کنید سفر راحت تری خواهید داشت زیرا تمام موارد مربوط به سلامت خودرو از قبل تست و بررسی شده است.

راهنمای چک لیست بررسی خودرو قبل از سفر

در این بخش می خواهیم چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر را مورد ارزیابی قرار دهیم. توجه به هر یک از این موارد ضروری است و باید آن را جدی بگیرید.

۱- چک کردن تایرها

تایرها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند زیرا اگر وضعیت مناسبی نداشته باشند با قرار گرفتن در شرایط نامطلوب آب و هوایی و جاده ای، آسیب می بینند. بدین شکل شما در طی مسیر سفر با مشکل روبرو شده و لذت کافی نخواهید برد. پس بهتر است قبل از سفر تمام تایرها را چک کنید تا پارگی، ترک و یا جای اشیای تیز مثل میخ بر روی آن نباشد. توجه داشته باشید وضعیت سلامت لاستیک‌ ها و رینگ ها، آج‌ ها، پله شدگی، میزان ضخامت لاستیک ها و تاریخ تولید لاستیک باید به‌ دقت مورد بررسی قرار ‌گیرد.

۲- تنظیم باد لاستیک ها

بخش مهمی از چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر مربوط به تنظیم باد لاستیک ها است. با تنظیم باد لاستیک ها می توانید در انواع جاده ها بدون هیچ مشکلی سفر کنید. توجه داشته باشید که باد لاستیک باید متناسب با وزن خودرو تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است مواردی از قبیل پنچری لاستیک و افزایش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد.

۳- چک کردن لاستیک زاپاس

گاهی ممکن است با وجود چک کردن تایر و باد لاستیک ها در طی سفر، تایر پنچر شود یا مشکلی برای آن به وجود بیاید. بر این اساس بهتر است که حتما یک لاستیک زاپاس سالم داشته باشید.

۴- چک کردن لنت ترمز و روغن آن

در چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر باید به لنت ترمز توجه داشته باشید. زمانی که لنت ترمز سالم باشد پس دیگر نگرانی از این جهت وجود نخواهد داشت. سطح روغن ترمز نیز باید بررسی شود زیرا سلامت سیستم ترمز بستگی به لنت و روغن آن دارد.

۵- بررسی آب رادیاتور

برای خنک کردن اجزای موتور از رادیاتور استفاده می شود زیرا مایع درون آن، در حین حرکت خودرو به خنک شدن آن کمک می کند. اگر سطح آب رادیاتور تا حد زیادی کاهش پیدا کند، ماشین جوش می آورد. در صورت سفر در فصول سرد باید از ضد یخ استفاده نمایید.

۶- بررسی چراغ ها و برف پاک کن

چراغ های خودرو در جلوگیری از بسیاری از حوادث نقش دارند. زمانی که چراغ های خودرو سالم نباشد امکان عدم دید صحیح توسط راننده وجود دارد. به همین دلیل باید تمام چراغ های جلو، عقب، راهنما، ترمز و مه شکن مورد بررسی قرار گیرند. برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب خودرو نیز باید تست شوند تا در شرایط بارندگی و یا بخار کردن شیشه عملکرد صحیحی داشته باشند.

۷- ارزیابی تسمه ها و باطری

هفتمین مورد از چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر مربوط به ارزیابی تسمه ها می باشد. در بررسی تسمه ها باید سفتی، شلی و یا صاف بودن آن را کاملا دقیق بررسی نمایید. تعویض تسمه ها زمان زیادی از شما نمی گیرد اما نقش مهمی در سلامت خودرو دارد. باطری نیز باید در زمان خاموش و روشن بودن خودرو دارای ولتاژ معینی باشد. کابل ها، اتصالات و سولفاته شدن سر باطری را حتما تست و رفع نمایید.

۸- چک کردن سیستم سرمایشی و گرمایشی

پیش از سفر با توجه به هوا باید سیستم سرمایشی و گرمایشی را چک کنید. ممکن است در طول سفر و در بعضی از مناطق، هوا بسیار سرد و یا بسیار گرم باشد. در صورت نداشتن سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، قطعا اذیت خواهید شد و سفری دلپذیر نخواهید داشت.

نکات مهم بررسی خودرو قبل از سفر

چک لیست کامل بررسی خودرو قبل از سفر را ارائه دادیم. توجه داشته باشید که علاوه بر این موارد باید لوازم یدکی و ابزارآلات ضروری را در ماشین خود قرار دهید. بخشی از این ابزارآلات شامل انواع آچار، پیچ گوشتی، انبردست، پیچ و مهره اضافه، کابل شارژ باطری، زنجیرچرخ، جک، آچار چرخ، چراغ قوه، نوار چسب و مثلث احتیاط می باشد. بدین شکل شما در صورت ایجاد مشکل می توانید آن را به راحتی و با تجهیزات لازم رفع نمایید. اگر خودرو شما برای سفر کردن چندان مناسب نیست پس می توانید اجاره خودرو را انتخاب نمایید تا سفر مطمئن تری داشته باشید.

 

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو