بفرمان

بهترین زمان سفر به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان

فهرست

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اصفهان یکی از محبوب ترین شهرهای ایران است که در دنیا شناخته شده می باشد. بسیاری از ما به اصفهان سفر کرده یا در مورد زیبایی‌های آن شنیده‌ ایم. این شهر به عنوان نصف جهان شناخته می شود زیرا از نظر زیبایی های معماری، آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی، کم نظیر است. افرادی که می خواهند به اصفهان سفر کنند به پارامترهای مختلفی توجه دارند. یکی از این پارامترها بهترین زمان سفر به اصفهان می باشد. اگر شما هم می خواهید با این پارامتر بیشتر آشنا شوید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چرا توجه داشتن به زمان سفر به اصفهان اهمیت دارد؟

بدون شک توجه به زمان در انجام سفر نقش مهمی دارد. فرض کنید بدون توجه به زمان بخواهید عازم سفر به اصفهان شوید. در چنین موقعیتی ممکن است که آب و هوا برای سفر مساعد نبوده و یا به دلایل گوناگونی برخی از مراکز تفریحی و تاریخی تعطیل باشند. همچنین ممکن است مسیرهای تردد بسیار شلوغ باشند. این موارد باعث می شود که شما از سفر خود لذت چندانی نبرید و خاطره خوبی برای خود نسازید. پس می توان گفت که زمان سفر به اصفهان یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پیش از سفر تعیین شود‌.

بهترین زمان سفر به اصفهان  از نظر آب و هوا، از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت و از پایان شهریور تا پایان مهر ماه می باشد. در بازه زمانی نامبرده، آب و هوا بسیار مطلوب و دلنشین بوده و سفر خوبی را برای شما رقم خواهد زد. در ماه های اسفند، فروردین، اردیبهشت، شهریور و مهر شما شاهد طبیعتی شگفت انگیز در این شهر خواهید بود. قطعا سفر در هوای مطبوع و طبیعت دل انگیز برای شما مطلوبیت بیشتری را به دنبال خواهد داشت. هرچند استان اصفهان، برای تمام فصول دارای جاذبه های متنوع است به طور مثال در زمستان پیست اسکی فریدون شهر، غار و آبشار یخ سمیرم مرجع گردشگری هستند و در اواخر پاییز و بهار گردشگران برای شب مانی به کویر ورزنه و حسن آباد، یا خانه های تاریخی روستای قهی و کاروانسرای کوهپایه و چشمه های آب گرم ورتون مراجعه می کنند.

شیوه تردد در سفر به اصفهان

شما می توانید از وسیله نقلیه خود برای رفت و آمد به بخش های مختلف شهر استفاده کنید. اگر وسیله نقلیه ندارید یا ترجیح می دهید با قطار یا هواپیما مسیر شهر خود تا اصفهان را طی کنید و یا به هر دلیلی مایل به استفاده از خودرو خود برای سفر به اصفهان نیستید پس اجاره خودرو می تواند گزینه خوبی باشد. با اجاره خودرو در اصفهان می توانید متناسب با نیاز، علاقه و بودجه خود، به اجاره خودرو بپردازید. بدین شکل در طول سفر مشکلی برای رفت و آمد و تردد نداشته و به راحتی از مکان های تاریخی، فرهنگی و طبیعی اصفهان دیدن می کنید.

اجاره خودرو ارزان می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد ولی مهمتر از آن این است که آسایش بیشتری برای شما به همراه خواهد آورد. سایت و اپلیکیشن بفرمان با اجاره خودرو در اصفهان این امکان را برای شما ایجاد کرده تا بتوانید در هر نقطه از این شهر، خودروی مورد نظر خود را انتخاب و اجاره نمایید. بدین شکل برای رفت و آمدهای خود چالشی نخواهید داشت و همه چیز طبق خواسته و برنامه ریزی شما پیش خواهد رفت.

 شلوغ ترین زمان سفر به اصفهان

جاذبه های طبیعی و معماری موجود در شهر اصفهان و سابقه طولانی این شهر در مهمان نوازی گردشگران ایرانی و خارجی، اصفهان را به یکی از مقاصد اصلی سفرهای نوروزی تبدیل کرده است. دو هفته پایان اسفند و تعطیلات نوروز، اصفهان در شلوغ ترین حالت ممکن قرار دارد. با اتمام تعطیلات و فاصله گرفتن از نوروز، تعداد مسافران نیز کمتر می شود. در اردیبهشت ماه با شروع مدارس و دانشگاه ها و نزدیک شدن به خرداد و شروع امتحانات، تعداد مسافران به شدت کاهش پیدا می کند که برای کسانی که به دنبال گشت و گذار در اصفهانی آرام و آبی هستند، اردیبهشت، ماه مورد علاقه ایشان است. با پایان امتحانات و شروع تابستان و تا روزهای پایانی آن، افراد بسیاری تصمیم می گیرند که به اصفهان سفر کنند. پس در تابستان نیز اصفهان مجددا شلوغ شده و گردشگران و مسافران بسیاری را به خود خواهد دید.

 رویدادهای فرهنگی و تاریخی اصفهان چه موقع است؟

در بخش های قبلی به بررسی زمان سفر به اصفهان پرداختیم. ممکن است شما به علت رویدادهای فرهنگی و تاریخی بخواهید در بازه زمانی خاصی به این شهر سفر کنید. این موضوع به دلیل تاریخی بودن اصفهان و وجود اقوام مختلف در آن است. اگرچه امروزه برگزاری بسیاری از آیین ها و رسومات کاهش یافته است اما با این وجود در محله های قدیمی هنوز هم مراسم های پرشوری در این راستا برگزار می گردد. از جمله این رسومات می توان به مراسم جشن آبریزان زاینده رود، سقاخوانی، آیین شب اسفند، جل جلانی، جشنواره های موسیقی، جشنواره های فیلم و تئاتر، گلابگیری و سایر موارد اشاره کرد.

پس می توان بهترین زمان سفر به اصفهان را علاوه بر موارد مذکور در بخش های قبلی، مقارن با برخی رویدادها و آیین ها تعیین کرد. بدین شکل هم با بخشی از فرهنگ و رسومات مردم اصفهان آشنا شده و هم از محیط طبیعی و آب و هوای آن لذت می برید. برخی از جاذبه های طبیعی این شهر نیز در فصل خاصی از سال زیبا و دلنشین هستند و آب و هوای مطلوبی دارند. آبشارها، رودخانه ها، کوه ها، کویرها و پارک های جنگلی و کوهستانی از جمله این جاذبه های طبیعی هستند. پس برای سفر به اصفهان باید این موارد را نیز مورد توجه قرار داده و سپس بهترین زمان را متناسب با هدف خود انتخاب نمود.

 

 

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو