بفرمان

۱۰ نکته ضروری که قبل از اجاره خودرو باید بدانید

10 نکته ضروری که قبل از اجاره خودرو باید بدانید

فهرست

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در ایران، عموم مردم با دلایل رایجی برای اجاره خودرو مثل اجاره ماشین عروسی، اجاره خودروهای لوکس یا اجاره خودرو در کیش آشنایی دارند. اما دلایل متعدد دیگری برای اجاره خودرو در تهران یا سایر شهرستان های ایران وجود دارد که به این منظور سرویس های آنلاین اجاره خودرو به وجود آمده اند. شما می توانید در هر کجا که هستید با استفاده از این سرویس های آنلاین ماشین اجاره کنید. با این حال نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از اجاره خودرو حتما رعایت کنید تا بتوانید سفر لذت بخشی با خودروی اجاره ای خود داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ نکته مهم و ضروری قبل از اجاره خودرو آشنا شوید.

 

۱- قبل از اجاره خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

 

نکات بسیار مهمی قبل از اجاره خودرو وجود دارد که باید حتما به آن ها آگاه باشید و رعایت کنید. اولین مورد که باید به آن توجه کنید شرایط مشاوره و پشتیبانی شرکت سرویس دهنده است. ممکن است در زمان اجاره خودرو مسائل پیش بینی نشده ای پیش بیاید که در این شرایط شما نیاز به پشتیبانی قوی و کارآمد دارید.

یکی دیگر از نکات مهم که قبل از رنت خودرو باید به آن بپردازید، بررسی شرایط بیمه ای شرکت مورد نظر است. شرکت های مختلف شرایط متفاوتی برای بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه خودرو دارند. یکی از نگرانی های افرادی که خودرو اجاره می کنند احتمال رخداد حوادثی مثل تصادف است که شرکت های اجاره خودرو با بیمه کردن خودروها، تا حدودی از این نگرانی ها می کاهند. همینطور بیمه کردن خودرو برای شخص اجاره کننده هم اطمینان خاطر ایجاد می کند. سامانه آنلاین اجاره خودرو بفرمان ۳ کلاس بیمه ای برای اجاره خودروها در نظر گرفته که شما با توجه به بودجه خود می توانید یکی از این بیمه ها را انتخاب کنید.

برای آگاهی از شرایط بیمه اجاره خودرو از بفرمان می توانید روی این لینک کلیک کنید:

 

۲- بررسی شرکت های اجاره خودرو

 

شرکت های زیادی برای اجاره یا رنت خودرو در ایران وجود دارند. هر کدام از این شرکت ها مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. شما باید با توجه به نیاز خود یکی از این شرکت های اجاره خودرو را انتخاب کنید. در ابتدا باید بررسی کنید به چه دلیل قصد اجاره خودرو را دارید. اگر برای ماشین عروس نیاز به اجاره خودرو دارید می توانید از شرکت هایی که به صورت تخصصی در این زمینه و همینطور در زمینه تشریفات عروسی فعالیت می کنند خودروی مناسب را اجاره کنید.

ممکن است شما به مناطقی سفر کنید که نمی توانید ماشین شخصی خود را به آن منطقه حمل کنید. به عنوان مثال ممکن است شما نیاز به اجاره خودرو در کیش داشته باشید که در این صورت شما از شرکت هایی که در آن مناطق خودرو اجاره می دهند، اقدام به رنت خودروی مد نظر خود می کنید.
قابل ذکر است وب سایت ها و شرکت هایی که در زمینه رنت خودرو فعالیت می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. بعضی از این شرکت ها، مالک تعداد مشخصی خودرو هستند و خودروهایی را اجاره می دهند که خودشان مالکیت خصوصی آنها را دارند. اما شرکت هایی هم وجود دارند که خودشان مالکیتی بر خودروها ندارند و صرفا سرویس دهنده هستند. معمولا این نوع شرکت ها به صورت آنلاین از طریق وبسایت یا اپلیکیشن های اجاره خودرو فعالیت می کنند.

بنابراین شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از این شرکت ها را انتخاب نمایید.

 

۳- بررسی جزئیات خودرو اجاره ای

 

قبل از اجاره خودرو حتما به جزئیات توجه کنید. مشخصات فنی خودرو را مطالعه کنید و از ویژگی هایی مثل نوع بدنه، نوع سوخت و میزان کارکرد خودرو آگاه شوید. بدنه و همچنین اتاق داخل خودرو را بررسی کنید و از سلامت و کیفیت بخش های مختلف خودرو اطمینان حاصل کنید. سعی کنید برای این کار از یک کارشناس فنی کمک بگیرید. یکی از ویژگی های اجاره خودرو از بفرمان این است که در زمان اجاره کردن خودرو، کارشناس فنی مربوطه پس از بررسی های لازم، گواهی کیفیت و سلامت خودرو را صادر می کند تا اجاره کننده با اطمینان خاطر اقدام به رنت خودرو نماید.
همینطور شما در صورت بروز نقص فنی خودرو در اولین فرصت با کارشناسان شرکت مربوطه تماس حاصل کنید تا بتوانید از خدمات بیمه ای و پشتیبانی استفاده کنید.

 

۴- انتخاب ماشین مناسب

 

 

شرکت های اجاره خودرو، با توجه به اهداف و نیازهای مختلف، خودروهای متفاوتی را برای اجاره ارائه می دهند. شما باید نیاز خود را شناسایی کنید و بر این اساس خودروی خود را برای رنت کردن انتخاب کنید. در زیر به بررسی این اهداف می پردازیم.

۱- رفت و آمد روزانه داخل شهر
۲- مسافرت های بین شهری
۳- مراسم خاص مثل عروسی
۴- مراسم تشریفاتی مثل استقبال از میهمانات خاص برای شرکت ها و ادارات
۵- در دسترس نبودن خودروی شخصی به هر دلیلی
۶- گردشگرانی که برای سفر و گردش به کشور ایران وارد شده‌ اند و در مدت سفر خود به خودروی شخصی نیاز دارند
۷- تجربه استفاده از خودروی مدل سال و لوکس

برای استفاده های روزانه و داخل شهر بهتر است از خودروهای اکونومی استفاده شود که مصرف سوخت کمتر دارد و از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است اما اگر هدف شما استقبال از میهمانی ویژه و VIP است، بهتر است از خودروهای لوکس و درجه یک استفاده کنید.

 

۵- توجه به مدارک لازم برای اجاره خودرو

 

برای مدارک مربوط به اجاره خودرو، شرکت های مختلف مانند مسائل دیگر نیز شرایط متفاوتی دارند. برخی از شرکت ها شرایط سنّی خاصی برای اجاره خودرو در نظر می گیرند یا اقدام به دریافت چک و سفته می کنند که برای هر نوع خودرو و با توجه به زمان استفاده و شرایط دیگر متفاوت است. آنچه که در تمام شرکت های اجاره خودرو مشترک است دریافت گواهینامه شخص بالای ۱۸ سال است. بنابراین قبل از اقدام به اجاره خودرو حتما از شرایط و قوانین شرکت مورد نظر اطلاعات کافی کسب کنید.

 

۶- مشخص کردن میزان مسافت مجاز برای اجاره خودرو

 

از نظر مدت زمان اجاره ماشین، شرکت های اجاره خودرو، شرایط مختلفی مانند اجاره روزانه ماشین یا اجاره ماهانه ماشین ارائه می دهند. اما با این وجود قبل از قرارداد اجاره خودرو از محدودیت مسافت مجاز برای سفر اطمینان حاصل کنید. بسیاری از شرکت ها یا افرادی که خودرو اجاره می دهند از نظر جغرافیایی محدودیت ایجاد می کنند که اگر از مسافت مجاز عبور کردید مستلزم پرداخت هزینه اضافی می شوید. پس قبل از بستن قرارداد میزان مسافتی را که میخواهید سفر کنید حتما قید کنید.

 

۷- قیمت اجاره خودرو و بررسی شرایط پرداخت

 

یکی از مواردی که قبل از اجاره خودرو باید بررسی کنید، قیمت خودرو است. شرکت هایی که خودشان مالک خودرو هستند، با توحه به نوع خودرو، قیمت های مصوب منحصر به خودشان را دارند اما سرویس های آنلاین اجاره خودرو، مانند اپلیکیشن اجاره خودروی بفرمان که مردم مالک خودروهایشان هستند، هر شخص خود تعیین کننده خودروی خویش است. بنابراین با بررسی قیمت و ویژگی های ماشین مورد نظر با ماشین های مشابه ثبت شده نسبت به مناسب بودن قیمت خودروی اجاره ای مطمئن شوید.

 

۸- بررسی شرایط آب و هوایی

 

 

اگر شما برای سفرهای برون شهری قصد اجاره خودرو دارید، حتما از شرایط آب و هوایی اطلاع پیدا کنید. در شرایط آب و هوایی نامساعد احتمال بروز حوادث بیشتر است. بنابراین قبل از اقدام به اجاره خودرو از مساعد بودن هوا اطمینان حاصل کنید.

 

۹- اجاره خودرو در سایر کشورها

 

ممکن است شما قصد سفر به کشورهای دیگر را داشته باشید . در این صورت احتمالا نگران رفت و آمد و سفرهای شهری خود در آن کشور هستید و یا اینکه میخواهید به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از یک خودروی شخصی استفاده کنید. در اکثر کشورها سرویس های اجاره خودرو و همینطور سرویس های به اشتراک گذاری خودرو وجود دارد. کافی است که با جستجو در اینترنت این شرکت ها را پیدا کرده و از خدمات آنلاین آن ها بهره مند شوید. قوانین اجاره خودرو در هر کشوری متفاوت است. پس قبل از اجاره خودرو در کشورهای دیگر از این قوانین آگاهی لازم را کسب کنید.

 

۱۰- اطمینان از پر بودن باک بنزین

 

 

یکی از نکات بسیار مهم که کمتر به آن پرداخته شده است، اطمینان از پر بودن باک بنزین و یا هر نوع سوخت دیگری قبل از اجاره ماشین است. در زمان قرارداد اجاره خودرو، میزان سوخت فعلی ماشین را بررسی کرده و در مورد اینکه شما یا فرد اجاره دهنده باک بنزین را پر می کنید به توافق برسید و در قرارداد ذکر کنید.

 

نکات مهم اجاره ماشین از بفرمان

 

سامانه آنلاین اجاره خودرو بفرمان، به طور کلی شرایط بیمه ای و قوانین و ضوابط خاص خودش را دارد اما ممکن است برخی از این شرایط با توجه به هر ماشین متفاوت باشد. چرا که بفرمان مالکیتی نسبت به خودروهای موجود در اپلیکیشن ندارد و افراد اجاره کننده ممکن است شرایط مربوط به مسافت و زمان اجاره خودرو را خودشان تعیین کنند که با مراجعه به صفحه هر خودرو در اپلیکیشن تمام این شرایط قید شده است.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو