بفرمان

تاریخچه تاسیس تویوتا

تاریخچه تاسیس تویوتا

فهرست

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کمپانی تویوتا در حال حاضر یکی از پر آوازه ترین و بزرگ ترین کمپانی های خودرو سازی در جهان است. این کمپانی در سال ۲۰۱۴ میلادی با تولید ۱۰ میلیون خودرو در سال رکوردی جهانی را به نام خود ثبت کرد. ارزش مالی این میزان فروش توسط این کمپانی مبلغ ۵۳ میلیارد دلار است. به همین جهت توانسته از برترین شرکت های خودرو سازی مطرح در دنیا از جمله مرسدس بنز، هیوندا، هوندا، فورد و … پیشی بگیرد. اگر قصد آشنایی با تاریخچه تاسیس تویوتا را دارید، در این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه تاسیس تویوتا

کمپانی تویوتا از چه نقطه ای آغاز کرد؟

شاید آشنایی با تاریخچه تاسیس تویوتا برای شما جالب باشد که این شرکت کار خود را با عنوان کارخانه ریسندگی در سال ۱۹۲۶ میلادی آغاز کرد. فردی به نام ساکیشی تویودا که متولد سال ۱۸۶۷ میلادی بود، در سال ۱۸۹۴ میلادی یک ماشین بافندگی صنعتی اختراع کرد. به مرور زمان و در سال ۱۹۲۴ میلادی به دلیل علاقه زیاد به فروش فرش، یک دستگاه تمام اتوماتیک بافندگی ساخت. پس از آن با همت و تلاش تمام در عرض دو سال توانست کارخانه ریسندگی تویوتا را با نام صنایع تویوتا تاسیس کند. با رونق گرفتن فعالیت در کارخانه و شروع همکاری با کشورهای پر قدرت، ایده ساخت خودرو در کشور ژاپن جرقه خورد.

اولین جرقه خودرو سازی تویوتا

کیشیرو تویودا فرزند ساکیشی یوتودا در سال ۱۹۲۹ میلادی از دانشگاه توکیو در تخصص مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد. سپس در کارخانه پدرش مشغول به کار شد. در همان سال یک توافق نامه با  شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. طی این توافق نامه حق تولید و فروش دستگاه های اتوماتیک ریسندگی به کشورهای ژاپن، چین و آمریکا در قبال ۱۰۰ هزار پوند داده شد. پس از آن کیشیرو تویودا به ایالات متحده آمریکا سفر کرد. همین اتفاق جرقه ای شد که جذب طراحی و زیبایی خودروهای غرب شود. در همین سفر او تصمیم جدی برای تولید خودرو در کشور ژاپن گرفت. کیشیرو تویودا در سال ۱۹۳۰ میلادی تحقیقات خود را روی تولید خودروهای گازوئیلی آغاز کرد.

تولید اولین خودرو در تویوتا

کیشیرو تویودا پس از موافقت پدرش در سال ۱۹۳۳ میلادی فعالیت خود را در قسمت کوچکی از کارخانه ریسندگی پدر خود آغاز کرد. هدف او از راه اندازی این کارخانه تولید خودروهای متناسب رعایت ویژگی های نکات مثبت خودروهای خارجی بود. پس از آن در سال ۱۹۳۵ میلادی اولین خودروی رسمی این شرکت با نام تویوتا ای وان به مرحله بهره برداری رسید. یکی از برترین ویژگی های این کمپانی در راس کار قرار دادن شعار “مشتری حرف اول را می زند”، بود. همچنین با شعار “ما دستاوردهای بزرگ را با زحمات خود به دست آورده ایم و کیفیت در حین فرآیند ساخته می شود.” توانست کپی کردن را از صنعت خود حذف کند. بنابراین این کمپانی فعالیت خود را با حذف تولید خودروهای ضعیف ادامه داد. به همین جهت توانست به یکی از با کیفیت ترین شرکت های تولید کننده برتر تبدیل شود.

تاسیس کمپانی خودرو سازی تویوتا

همان طور که در پاراگراف بالا ذکر شد، کیشیرو تویودا فرد نابغه ای بود که با تلاش و همت خود توانست یک کارخانه مستقل از کارخانه پدرش را در سال ۱۹۳۵ میلادی تاسیس کند. با گذشت مدت زمانی این فرد یک لوگوی اختصاصی برای تویوتا به عنوان برند اصلی خود انتخاب کرد. پس از گذشت دو سال نیز کمپانی تویوتا موتورز را به عنوان یکی از بزرگ ترین کارخانه های تولید خودرو در ژاپن تاسیس کرد.

لوگوی کمپانی تویوتا

پر فروش ترین خودروهای کمپانی تویوتا

یکی از بهترین اقداماتی که در کمپانی تویوتا صورت گرفت، معرفی خودروهای هیبریدی در سال ۱۹۹۸ میلادی بود. با این اقدام این کمپانی پیشگام بودن خود را به عنوان پرچم دار عرضه جدیدترین تکنولوژی ها به سایر رقبا عرضه نمود. از همان آغاز فعالیت این شرکت بر پایه مبانی بکر مدیریتی بود. هم اکنون سهم زیادی از میزان فروش جهانی برترین خودروهای دنیا را به این شرکت اختصاص دارد. امروزه پر فروش ترین خودروهای کمپانی تویوتا به شرح زیر است:

  • تویوتا کرولا

این خودرو از اولین زمان تولید تاکنون از جمله محبوب ترین خودروهای تویوتا محسوب می شود. تویوتا کرولا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۳۰ هزار عدد فروش داشته است. هم اکنون نیز این خودرو از پر فروش ترین خودروهای این کمپانی محسوب می شود. موتور این ماشین دارای ۲۰۰۰ سی سی حجم و ۱۴۳ اسب بخار قدرت است. به همین جهت دارای سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر سرعت در ۱۰.۵ ثانیه است.

تویوتا کرولا

 

  • تویوتا پرادو

تویوتا پرادو جزء پر فروش ترین ماشین های شاسی بلند کمپانی تویوتا محسوب می شود. این ماشین اسپرت شباهت های زیادی از نظر فنی به تویوتا لندکروز دارد. موتور قدرتمند این خودرو دارای حجم ۳۹۵۶ سی سی، و قدرت ۲۷۱ اسب بخار، قابلیت پر کردن سرعت از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر سرعت تا ۸.۵ ثانیه را دارد. این ماشین با مجهز شدن به ترمزهای ABS  و EDB و داشتن ۷ کیسه هوا جزء ایمن ترین خودروهای شاسی بلند کمپانی تویوتا محسوب می شود.

تویوتا پرادو

  • تویوتا لندکروز

طرفداران کمپانی تویوتا، تویوتا لندکروز را به عنوان گل سر سبد خودروهای این کمپانی می شناسند. این ماشین با مجهز شدن به بدنه ای بسیار مستحکم، دو دیفرانسیل، و … قابلیت تبدیل شدن به یکی از بهترین خودروهای آفرود را دارد. این ماشین با داشتن حجم موتور ۳۹۵۶ سی سی و قدرت ۲۴۰ اسب بخار، قابلیت پر کردن ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر  بر ساعت را در ۹.۲ ثانیه دارد. طراحی منحصر به فرد این خودرو به گونه ای است که علاوه بر استحکام بالا، دارای فضای داخلی بزرگ، و امکانات ایمنی بسیار بالا است.

تویوتا لندکروز

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو