بفرمان

نکات ضروری اجاره ماشین برای مسافرت

اجاره ماشین برای مسافرت

فهرست

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سفر کردن با خودروی شخصی که در ساعات مختلف شبانه روز در اختیار و در دسترس باشد، لذت دو چندانی در مقایسه با سفر با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، قطار و تاکسی و … دارد. اما به هرحال ممکن است همه ما توان خرید خودرو شخصی را نداشته باشیم. همچنین ممکن است در زمان سفرهای ضروری و ناگهانی خودروی شخصی در دسترس نباشد. در این شرایط هم نگران سفر رفتن نباشید. چون امکان اجاره خودرو با ماشین های مختلف و با قیمت های متفاوت وجود دارد. اما توجه داشته باشید که این خودروها از طرف افرادی که به خودروی شخصی شان در برخی از روزها نیاز ندارند، در اختیار شما قرار می گیرد. به همین دلیل باید به نکات مهم اجاره ماشین برای مسافرت از جمله زمان تحویل گرفتن خودرو از مالکان خودرو، توجه زیادی داشته باشید. ما در این مقاله به کلیه نکات ضروری اجاره ماشین برای سفر می پردازیم. همراه ما باشید. 

فواید سفر برای انسان

تحقیقات نشان داده است که استرس یکی از موارد مهمی است که تاثیر منفی بر سیستم عصبی بدن انسان می گذارد و باعث تضعیف آن می شود. متاسفانه غرق شدن در زندگی روزمره و وجود دغدغه ها و نگرانی های زیاد در زندگی شخصی و کاری هر کس سبب افزایش میزان افسردگی و اضطراب در افراد و به تبع آن در جامعه می شود. سفر کردن یکی از راهکارهایی است که برای دور شدن و رها شدن از فشار های رایج زندگی روزمره به افراد توصیه می گردد. بنابراین لازم است که  هر شخصی در طول سال چند روز را به مسافرت اختصاص دهد تا بتواند در کنار خانواده و به دور از دغدغه های فکری و کاری فقط به فکر لذت بردن از سفر خود و کاهش استرس و منفی گرایی باشد. پژوهش های مختلف اثبات کرده است که مسافرت کردن دارای فواید زیادی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد احساس شادی و رفع احساس خستگی و بی حوصلگی
  • کاهش استرس
  • کاهش دادن خطر بیماری های قلبی
  • بالا بردن میزان کارایی و راندمان افراد شاغل
  • ایجاد احساس آرامش
  • افزایش میزان تمرکز افراد
  • ایجاد حس نزدیکی در بین اعضای خانواده
  • جلوگیری از بروز زودرس بسیاری از بیماری ها
  • تقویت استعداد های ذهنی

اجاره خودرو برای مسافرت

علیرغم آگاهی عموم افراد از فواید سفر، متاسفانه هنوز هم کسانی هستند که به دلیل نداشتن خودرو یا با تفکر غلط بالا بودن هزینه های سفر، خود و خانواده را از تجربه شیرین یک مسافرت خانوادگی محروم می نمایند. این در حالی است که امروزه با توجه به وجود سامانه های اجاره خودرو دیگر هیچ دغدغه و نگرانی از بابت نداشتن ماشین شخصی یا خرابی و سرویس نبودن آن وجود ندارد و شما به راحتی می توانید با نصب اپلیکیشن های اجاره خودرو و عضویت در آن نسبت به رنت خودرو بدون راننده مطابق با سلیقه و نیاز و بودجه خود اقدام نمایید. یکی از مزایای اجاره ماشین این است که با توجه به وجود بازه ای گسترده از خودرو با مدل ها و قیمت های متفاوت، شما در صورت تمایل به سفر با خودروهای لوکس هم می توانید ماشین مدل بالای دلخواه خود را اجاره کنید. البته اجاره خودرو برای مسافرت حتما باید با رعایت برخی نکات صورت پذیرد تا با اطمینان خاطر سفری جذاب و دلنشین را تجربه نمایید.

نکات ضروری اجاره خودرو برای مسافرت

  • کرایه خودرو از یک موسسه معتبر

قطعا یکی از مهم ترین موارد برای اجاره خودرو تحقیق کردن و یافتن موسسه و سامانه معتبر در زمینه رنت خودرو است. با توجه به افزایش روزافزون اپلیکیشن ها و سامانه های کرایه ماشین، لزوم تحقیق و بررسی و مقایسه قیمت ها در سامانه های مختلف بیش از پیش احساس می شود. متاسفانه برخی سامانه ها فقط به دنبال کسب سود از این طریق هستند و بدون در نظر گرفتن شرایط ایمنی خودروها و به صرفه و عادلانه بودن قیمت ها اولویت کاری آن ها کسب درآمد است. سامانه و اپلیکیشن بفرمان با فراهم کردن بستری برای اجاره خودروهای دارای ایمنی بالا و قیمت های مقرون به صرفه، کمک شایانی به افراد خواهان رنت خودرو می کند تا با اطمینان خاطر ماشین دلخواه خود را با قیمت مناسب کرایه کنند.  

  • رعایت نکات ایمنی قبل از سفر

با توجه به این که بخش قابل توجهی از سفر در جاده و مسیر می گذرد، لذا شما به عنوان اجاره کننده خودرو حتما باید از رعایت و انجام برخی نکات ایمنی و فنی توسط اجاره دهنده اطمینان حاصل نمایید. سالم بودن چراغ های راهنما و چراغ های جلو و عقب خودرو، سالم بودن سیستم ترمز خودرو، عملکرد صحیح موتور و برف پاک کن و تیغه های آن همچنین استاندارد بودن میزان روغن ترمزو روغن گیربکس و باد لاستیک ها، سالم بودن لنت ترمزها، وجود لاستیک زاپاس، تمیز بودن فیلتر روغن و هوا، وجود آب رادیاتور به میزان کافی و داشتن ضد یخ برای مسافرت در ماه های سرد سال و سالم بودن کولر و بخاری و سیستم صوتی و… از جمله موارد فنی هستند که باید با فرد اجاره دهنده در مورد آن ها صحبت شود تا با اطمینان سفر خود را آغاز کنید . یکی از مزایای اجاره خودرو این است که اگر به یکباره و ناگهانی شرایط سفر برای یک خانواده فراهم شد، اما امکان سرویس کردن ماشین خود را نداشتند با استفاده از اپلیکیشن های اجاره خودرو می توانند ماشینی با ایمنی بالا را برای مسافرت کردن کرایه کنند.

  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو به قصد سفر

برای رانندگی در جاده باید دارای  مدارک و شرایط خاصی باشید تا بتوانید برای سفر، خودرو کرایه کنید. از جمله مدارک مورد نیاز برای کرایه ماشین برای سفرارائه کارت ملی یا شناسنامه عکس داراست که اکثر موسسات و سامانه ها علاوه بر این، ارائه سفته یا چک یا سند معتبر را هم ضروری می دانند. داشتن حداقل ۱۸ سال سن تمام و گذشتن حداقل شش ماه از تاریخ اخذ گواهینامه از جمله مهمترین شرایطی است که فرد اجاره کننده باید داشته باشد اما وقتی بحث سفر و رانندگی در جاده در میان باشد برخی از سامانه ها و افراد اجاره دهنده خودرو، داشتن ۲۵ سال سن را ملاک قرار می دهند همچنین بر عدم ثبت تخلف رانندگی و شناخته نشدن فرد اجاره کننده به عنوان راننده متخلف نیز حساس هستند. با احتیاط رانندگی کردن و رعایت همه محدودیت ها و علائم و قوانین رانندگی از جمله دیگر شروطی است که افراد برای اجاره دادن ماشین خود، خواستار رعایت آن ها توسط فرد اجاره کننده هستند. معمولا افراد هنگام رنت ماشین مقداری پول نزد اجاره دهنده اتومبیل قرار می دهند تا در صورت عدم رعایت قوانین و ثبت تخلف ، میزان جریمه از پول ودیعه کسر و مابقی به اجاره کننده برگردادنده شود. میزان مسافت هم از جمله شروط رایج است که دو طرف قبل از آغاز سفر راجع به آن صحبت می کنند و طی شدن مسافت بیشتر از میزان ذکر شده در قرارداد مشمول پرداخت هزینه بیشتر می گردد. یکی دیگر از مسائلی که در بند های قرارداد گنجانده می شود محل پس دادن خودرو پس از اتمام سفر است که باید مشخص گردد خودرو در محل مورد نظر کدام یک از طرفین اجاره تحویل داده شود.

  • انتخاب خودرو متناسب با نیاز و توان مالی خود

یکی از مواردی که حتما در هنگام اجاره خودرو برای مسافرت باید به آن توجه کرد هزینه رنت خودرو است. با توجه به اینکه شما قصد رنت ماشین برای چند روز سفر را دارید بنابراین  انتخاب خودرو باید بر اساس نیازو تعداد نفرات و بضاعت مالی شما انجام پذیرد. در تعیین هزینه های اجاره خودرو، چند عامل دخیل هستند. از جمله موارد تاثیر گذار در قیمت اجاره خودرو می توان مدل و نوع خودرو، میزان کارکرد ماشین، داخلی یا خارجی بودن خودرو، نوع بیمه ماشین و میزان سلامت و ایمنی خودرو، مالیات، محل تحویل دادن خودرو و میزان بنزین موجود در باک و … را نام برد. با توجه به وجود آپشن های مختلف در برآورد هزینه رنت خودرو لذا حتما اجاره کننده باید در مورد تمامی مواردی که ممکن است باعث افزایش هزینه رنت شود با فرد اجاره دهنده صحبت نماید. وجود یا عدم وجود صندلی کودک، خالی یا پر بودن باک بنزین هنگام پس دادن خودرو، میزان مسافتی که اجاره کننده حق رانندگی با ماشین در سفر دارد و همچنین میزان ساعت و یا تعداد روزی که شخص اجاره کننده حق در اختیار داشتن ماشین را دارد و به ازای ساعات یا تعداد روز اضافی مشمول هزینه های بیشتر می شود و … از جمله مواردی هستند که باعث افزایش هزینه کرایه ماشین می شود.

جمع بندی

برای ثبت خاطره ای خوش از سفر، باید همه جوانب و نکات ایمنی قبل از آغاز سفر  مورد بررسی قرار گیرد. در مورد خودرو های اجاره ای باید با علم و اطمینان از ایمن بودن خودرو سفر خود را آغاز نماییم .با وجود اینکه همه خودرو های ارائه شده در اپلیکیشن اجاره خودرو بفرمان دارای بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند اما باید رفتار ما در رانندگی در طول سفر به گونه ای باشد که با رعایت احتیاط و احترام به قوانین ، تک تک لحظات سفر را برای خود و خانواده شیرین و خاطره انگیز نماییم.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو