بفرمان

تاریخچه اجاره خودرو

تاریخچه اجاره خودرو

فهرست

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شاید تصور کنید که اجاره ماشین یکی از جدیدترین مشاغل امروزی است و شنیدن عبارت تاریخچه اجاره خودرو ممکن است کمی عجیب باشد. در صورتی که اجاره خودرو از حدود یک قرن پیش، همزمان با وقتی که خودروها معرفی شدند آغاز شد. حتی در گذشته که ماشین های مدرن توسط کارل بنز و ویلهلم مایباخ هنوز ساخته نشده بود، مردم برای انجام کارهای خود اقدام به کرایه کردن اسب و کالسکه می کردند. در روم باستان نیز افرادی که ارابه داشتند، آن را اجاره می دادند. با این وجود در طی بیست سال گذشته تاکنون این شغل دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با تاریخچه اجاره خودرو در ایران و جهان آشنا شوید.

شروع اجاره خودرو از سال ۱۹۰۰ میلادی

تاریخچه اجاره خودرو در ابتدا توسط یک فروشگاه دوچرخه به نام مینیاپولیس در سال ۱۹۰۴ آغاز شد. این فروشگاه انواع اتومبیل ها را به سایر افراد اجاره می داد. پس از آن یک شرکت آلمانی با نام sixt که در سال ۱۹۱۲ میلادی تاسیس شد، کار خود را با اجاره ۳ ماشین آغاز کرد. سپس به دلیل استقبال زیاد مردم، این کار رونق چشمگیری پیدا کرد. در حال حاضر نیز شرکت sixt یکی از معتبرترین شرکت های اجاره خودرو در جهان شناخته می شود.

پس از آن در سال ۱۹۱۵ میلادی فردی به نام جو ساندرز متوجه شد که در شهر اوماها کسی تاکنون برای اجاره ماشین اقدامی نکرده است. به همین برای شروع کار خود یک فروشنده آلمانی به نام فرانک آرنت  استخدام کرد و ماشین های مدل T را اجاره می داد. پس از مدت کوتاهی این شغل مورد استقبال قرار گرفت. این فرد توانست در سال ۱۹۱۷ میلادی، حدود ۱۲۰ خودرو را اجاره دهد. پس از بهبود کسب و کار این فرد، نام شرکت خود را Saunders Drive-It-Yourself System گذاشت. سپس یک تبلیغ در روزنامه محلی منتشر کرد. پس از آن سه برادر و پدر جو ساندرز در این کار مشارکت کردند. به گونه ای که در سال ۱۹۲۷ میلادی این شرکت ۸۵ شعبه فعال در شهر خود راه اندازی کرد.

روند اجاره ماشین از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون

همان طور که در پاراگراف بالا اشاره شد، شروع اجاره ماشین با خودروهای T آغاز شد. اما از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون این شغل دچار تغییر و تحولات زیادی شده است. در حال حاضر خودروهای مختلف و ماشین های لوکس، قایق، ون، هواپیماهای شخصی، و حتی هلیکوپتر نیز با برندهای مختلف اجاره داده می شود.

تاریخچه اجاره خودرو

تاریخچه اجاره خودرو در ایران

با وجود این که اجاره خودرو در جهان تاریخچه طولانی و قدمت زیادی دارد. اما اجاره خودرو در ایران جزء مشاغل جدید و نوپا محسوب می شود. این شغل به عنوان یکی از خدمات ارزشمند برای سایر مردم تبدیل شده است. تاریخچه اجاره خودرو در ایران به دو دهه پیش بر می گردد. اما طی این مدت به دلیل استقبال زیاد مردم ایران، این شغل رونق چشمگیر و قابل توجهی داشته است. به گونه ای که شرکت های زیادی در سراسر ایران خدمات ویژه ای در زمینه اجاره خودرو ارائه می کنند.

چرا اجاره خودرو از بفرمان

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که اجاره خودرو هزینه های زیادی داشته باشد. اما اگر مبالغ رفت و آمد با سایر وسایل، بنزین، اصطکاک و … را بررسی کنید؛ خواهید دید که این هزینه بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، در شرایط مختلف مانند زمان تصادف کردن، خراب شدن ماشین، مسافرت های طولانی، مسافرت های کاری، و حتی مسافرین توریستی می توانند برای اجاره خودرو با قیمت های مقرون به صرفه اقدام کنند. بفرمان اولین سامانه جامع اجاره خودرو مردم به مردم در سطح ایران است که انواع خودروهای مختلف را با بیمه و نظارت کامل ارائه می کند.

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا

هر محله،

یک ایستگاه

برای اجاره خودرو با بفرمان، هر محله ی شهر، یک ایستگاه بفرمان است؛ به این صورت که با مراجعه به اپلیکیشن یا سایت بفرمان، می‌توانید براساس شهر، خودروهای موجود را مشاهده نمایید، قیمت و شرایط آن ها را با هم مقایسه کرده، و روی نزدیک ترین خودروی مورد نظر خود رزرو ثبت کنید. بفرمان با اجاره خودروهای اکونومی دارای بیمه نامه معتبر، بازرسی فنی اولیه خودروها و نظارت پیوسته بر آنها، ریسک بروز مشکلات احتمالی را برای صاحبان خودرو و اجاره کنندگان کاهش می دهد تا در طول سفر یا انجام کارهای دیگر، نگرانی بابت خرابی یا ایرادات فنی نداشته باشند.

با سایت و اپلیکیشن اجاره خودرو «بفرمان»، خودروهای متنوع در شهرهای مختلف در خدمت شما خواهند بود.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره کننده خودرو

رو ماشینت کار نکن

بزار ماشینت برات کار کنه

سامانه اجاره خودروی بفرمان با شعار ” هر محله یک ایستگاه“، امکان اجاره دادن خودرو توسط مالک و اجاره کردن آن توسط سایر مردم را فراهم کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن، هرمکانی که هستید می توانید خودروی خود را اجاره بدهید و همین طور می‌توانید خودرو دلخواه خودرا اجاره کنید.

هر رزرو پس از بررسی توسط بفرمان به شما ارجاع می شود و پس از تایید شما، کسب درآمد شروع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر برای اجاره دهنده خودرو